Hur hittar man motivation?

För en nybörjare som inte tränat innan måste man motivera sig själv genom att göra en plan på vad man vill ha ut av sin träning och ta reda på varför man ska träna. Det blir enklare om man förstår att träningen ger ett friskare och ett gladare liv.
Läs, ta reda på fakta och se resultat hos andra.
För de flesta är det nog resultaten som motiverar att fortsätta träna. Man mår bättre, blir starkare, sover bättre och orkar mer.
De synliga resultaten är för de flesta viktigast och ser man inga resultat då ger man oftast upp. Det tar tid,det kommer hända saker, ha tålamod!!
Titta på bilder, läs andras resor till sina minskade/ökande kg, minskade mått och muskelbyggning. Tro mig det ger kraft till att fortsätta. Kan de så kan vi!
Vad motiverar mig?!
* Andra människor. Precis så är det. Följer flera träningsbloggar och de jag fastnar för är de med många bilder. Bilder på deras egna utveckling, på andras utveckling osv.
* Att känna att styrkan ökar motiverar mig till max!!  Vem vill inte vara stark? Jag vill!
* Utmaningar. Älskar det! Just nu har jag en ny utmaning på lur. En utmaning som kräver uthållighet, styrka och balans. Inget som jag gjort tidigare men har länge velat testa. Detta motiverar mig till att träna mer och bli starkare.
Mina utmaningar kommer oftast från mig själv då slipper jag känna den yttre pressen, räcker gott och väl med de kraven jag ställer på mig själv.
* Backar dock inte om någon vill fightas ;-)
* Att blogga motiverar mig.
* Resultaten. Både de fysiska och emotionella.
Finns säkert mycket mer som motiverar mig, har alla sinnen öppna för träningsmotivation :-)
Vågar mig på en spänd och väldigt nära bild. Kommer säker ångra mig, men lite måste man bjuda på ;-)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0