En mil på springande ben

Det är första gången någonsin som jag bestämmer mig för att jogga en mil. Klarade det, vilket var det viktigaste. Klarade det dessutom utan större ansträngning och under en timme. Är fortfarande i chock tillstånd!! Har egentligen aldrig tyckt om att jogga därav har jag kört intervall löpning. Men efter joggningen i Västerås så fick jag mig en funderare, hur mycket orkar min kropp. Inser att intervall löpningen har bidragit till mycket och även styrketräningen för benen. Vilket tidigare har varit min svaga punkt. Vet inte om lång löpning kommer bli en del av min träning men om det blir det så ska det satsas mer på gympass för benen. Tror på att man ska träna upp benen ordentligt för att de ska klara sig genom långa och många löpturer. Vill inte ha skadade knän/ben. Vi har verkligen en fantastisk sjö bara några få minuter hemifrån som man kan springa runt och med den naturen blir det härligare att ta sig en tur. Yes jag hann ta några bilder på vägen ;)

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0