Graderingen

För att gå vidare från nybörjargruppen till avancerade gruppen i MMA så måste man gå igenom en gradering. I allafall i den klubben som jag tränar i. Man möter en motståndare (som oxå går igenom graderingen) och man ska klara av det tekniska i alla "kategorierna" (boxning, SW osv) 80-90% genom att kontra motståndarens anfall etc. Först testades vi för Nivå 1 och sedan nivå 2. Eftersom jag sätter höga krav var jag säker på att jag inte skulle klara mig, för i mitt huvud ska man klara allt till 100%. Tur att det inte är så. I två dagar fick vi gå igenom alla teknikerna med vår coach och på kvällarna/nätterna gick jag igenom de i tankarna.
Ger mig själv en klapp på axeln, klarade ju av båda nivåerna :) Insåg att det var bra gjort eftersom jag endast tränat en termin och aldrig tränat kampsport innan.
Nu gäller det att få ihop vardagen på ett bra sätt här hemma för att kunna fortsätta. Satsar på MMA träning 2 dagar i veckan och 2-3 hemma pass. Löpning eller styrkepass.
MMA träningen är runt 19 tiden vilket innebär att jag inte förlorar alltför mycket tid med barnen eftersom de lägger sig vid den tiden.
Nu satsar vi på beach 2013 :D Ny mål sättning!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0